Mass Effect: Andromeda - Fakten, Tipps, Tricks und Nerdtalk

Ich hoffe sie machen mit dem Koop-Modus da weiter, wo sie mit Mass Effect 3 aufgehört haben.
 
Ich könnt mir sogar nen echten Koop vorstellen und keinen “ausgeklammerten“ wie bei ME3
 
Nein, bitte nicht. Das zerstört die ganze Atmosphäre im Spiel. Ich will in Ruhe mit meinen Begleitern Dialoge durchspielen können. Kann mir nicht vorstellen, wie sie das in einem Koop umsetzen wollen, ohne dass sich der andere Kollege langweilt, wenn ich nach jeder Mission ne halbe Stunde meine Base abrenne, um zu sehen, ob es irgendwo neue Dialoge gibt.
 
Guter Trailer und endlich sind die anderen beiden Teile auch auf der One spielbar :mosh:

mich würde mal interessieren, ob es nach der Reaperinvasion Nachzügler geben wird, die Erde war sowieso am Arsch.
 
Glaube ich nicht. Sie haben ja mehrmals betont, dass man mit der Trilogie abgeschlossen hat und die beiden unabhängig voneinander laufen werden.
 
Als PC Gamer ist mir die abwärtskompatibilität sowas von Wayne. Hatte auf was vernünftiges gehofft heute *seufz*
 
Wie auf was vernünftiges? Es gab einen neuen Trailer bzw. zwei neue Videos und bereits ein paar Infos. Am 1.12. dann die Gameplay-Premiere. Das ist doch gut?

Es gibt bisher drei Edition. Standard, Deluxe und Super Deluxe:

https://www.origin.com/deu/en-us/st...effect-andromeda/super-deluxe-edition#compare

Die Super Deluxe hat noch mehr Inhalte für den Online-Modus, wer das nicht braucht, kann sich das Geld sparen und eine der anderen Versionen nehmen.
Es soll wohl noch eine Collectors Edition erscheinen. :)

Ich schau mir grad die Trainer-Analyse von Lady Insanity auf Twitch an. Die wird demnächst aber noch ein Video hochladen, in dem sie das nochmal durcharbeitet.
 
Info-Bombe auf neogaf :)

NeoGAF - View Single Post - Mass Effect: Andromeda - Game Informer Details (Combat, story, characters & more)

Backstory
-Around 2185, at the height of galactic progress, unaware of the impending Reaper invasion, several species band together for the "Andromeda Initiative"
-4 Arks, each carrying a different race, are built, housing thousands of individuals to chart a course to Andromeda
-The Heleus Cluster is noted as having a significant amount of "Golden Worlds", or planets ripe for life
-Each ark is led by a "Pathfinder"
-The Pathfinder, recon teams and others onboard are in cryosleep, unaware of what transpires in the Milky Way after they depart
-You play as either Scott or Sara Ryder, the children of Alec Ryder (pathfinder of the human ark)
-Alec Ryder is voiced by Clancy Brown
-Events at the start of the game occur that pass this role down to you, you are untested and unproven, unlike Commander Shepard of the previous trilogy
-This doesn't mean Mass Effect is Ryder's story from now on, they want the game to feel like a complete story (while teasing other stories that could happen)
-More customization options than previous games
-You can customize your father and your sibling, though not as extensively
-The "Nexus" is basically a forward command center staffed by multiple species that arrives in Andromeda early to pave the way for the Arks
-The Hyperion (humanity's ark) arrives at an incorrect location that's volatile and loses contact with the other arks and Nexus

Inspiration
-The (much improved) Mako of ME1, the loyalty missions of ME2, the multiplayer of ME3

Combat
-Global cooldowns are now replaced by individual timers
-Powers are instead hotkeyed for quick use, no longer pausing to bring up a wheel and aim
-Dynamic cover system (ala TLOU)
-Still a cover based shooter with a goal to get the player moving around the battlefield more
-Jetpack allows for more movement variety; you can quick dash instead of rolling
-Jetpack has a hover function that allows you to hit enemies seeking cover or survey your surroundings
-Less emphasis on linear, clearly telegraphed environments that tell you a combat encounter is coming (though linear areas are still in the game)
-Game Informer's hands on was positive, feel the game has a clearer identity in combat than previous games
-You still queue up attacks, combos, order your squad, etc
-All key elements are still intact but the studio wanted to encourage more experimentation and wider variety of abilities

-Class system is gone; instead you have full access to abilities from all classes, you can mix and match skills from tech, soldier or biotics
-Goal is to allow players to try different approaches to combat without being locked in at the start
-However, you can still specialize once you invest enough points into a category of skills, you unlock a profile that can get you bonuses for your particular play style
-This is where class names like "Vanguard" (invest in combat and biotics) and "Adept" (invest in biotics) resurface
-Invest in multiple categories and you unlock the "Explorer" profile
-There is a narrative reason that allows you to reconfigure your points throughout the game so that you can try out multiple gameplay approaches without making multiple characters
-You can customize your helmet, chest, shoulders, arms and legs, more extensive than previous trilogy
-Many familiar weapons return, as well as new melee options like swords and hammers

-The 'Kett' are the main enemy
-The team wanted players to experience the first time encountering a new alien species vs already having it established in prior games
-Rather than painting them as mortal enemies, BioWare wanted to make them feel foreboding but not ugly as they want you to also empathize with them
-Instead of having "linear slices" of planets that you land on, you explore these planets from the surface to their underbelly
-Critical paths, optional planets, major hubs, loyalty missions return
-Your land vehicle is designated the "Nomad", and the team got special guidance from NFS developers on its handling.
-The Nomad isn't sluggish and cumbersome like the Mako, it's very fast, still boosts and maneuvers much better
-The Nomad doesn't have weapons, you can customize things like its speed and appearance
-BioWare did not want to repeat having things like mineral nodes and multiple identical outposts scattered across planets
-Points of interest include combat encounters, puzzles, narrative beats etc on planets
-One planet, called 'Elaaden', is flagged as a possible habitat zone, however the surface is hazardous (no water, extremely hot); you can be pointed in this direction in multiple ways, for example, a Krogan can request the Pathfinder to find a missing colony ship or you can just choose to land on the planet yourself and see what you find
-On planets, one of your priorities is to scout for drop zones for your crew that drop "forward stations" that establishes a foothold for you
-These stations allow for changing up your loadout, fast travel point, etc
-Planets can have multiple dangers like acid pools, burning wreckage, weather etc that can all kill you
-Most planets have at least one major enemy base
-Planets can have areas, encounters and "super bosses" that are too tough for you to handle at first, encouraging players to come back later
-Since Andromeda is a new galaxy, Ryder can actively scan and discover things in the environments; that gets sent back for analysis and unlocks new technologies for the player
-Scanning and discovering these things also allows you to obtain blueprints to craft weapons and armor for yourself
-You can create a wide array of items, not just ammo types and weapon mods, items that haven't been seen before in the Milky Way (thanks to new alien tech)
-Some plot threads and missions lead you across multiple planets

Characters
-Peebee: Asari squadmate shown in previous footage. Went off on her own after arriving on the Nexus and described as having a "bubbly personality". She's smart and not concerned with social norms and "niceties".
-Liam: Arrived with the Pathfinder, former police officer and described as having a "light attitude", bringing levity to situations

The Tempest (Your Ship)
-Important to harken back to the Normandy as it was a fan favorite
-There are no loading screens as you move through the ship
-Galaxy map returns but rather than piloting a mini ship on a map, it is more immersive, you select a planet, the game gives you sense of traveling towards that planet, and when you back out, you're immediately at your destination
 

Also, die Infos sind schon mal extreeem geil! Das klingt fast schon zu gut, um wahr zu sein. :D Sau geil! Die GameInformer-Jungs durften schon spielen...

Es scheint wieder ein 3er Squad-System zu geben, zumindest nach den bisher gezeigten Videos. Das finde ich in Ordnung, hat ja immer gut funktioniert. Die anscheinende Freiheit beim Skill-Tree und bei der eigenen Ausrüstung liest sich auch schon sehr gut. Ich bin so gespannt. Freue mich schon, wenn ich selbst spielen darf. ^^

@Sven: Ich glaube nicht, dass man da den Koop gut einbauen könnte ohne den Gameplayfluss massiv zu stören. Ein zentraler Punkt wird ja auch die Erkundung, Erforschung der neuen Welten sein und wie machst du es bei den Dialogen? Darf immer nur ein Spieler entscheiden, in welche Richtung Unterhaltungen gehen? Es gibt da zu viele zentrale Elemente in Mass Effect, die sich in einem Koop-Modus beißen würden. Darauf möchte ich absolut nicht verzichten.

Es muss nicht jedes Spiel einen Koop haben, nur weil es möglich ist. Ebensowenig braucht jedes Spiel einen MP. ^^ Ich denke bzw. ich hoffe, sie beschränken sich damit auf den MP-Modus. Da funktioniert es gut, denn da muss nur geballert werden.
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Drop in Koop. Der zweite Spieler übernimmt eines der Partymember. Die “Kontrolle“ hat der Pathfinder also Host. Im Gehenzug nimmt der Koopler einen XP/Credit Packen mit in sein Spiel und evt eine “Kopie“ der gefundenen Items.
 
Würde meiner Meinung nach einfach zu extrem die Spielerfahrung stören. Außerdem will ich nicht, dass da einer in meiner Variante rumrennt und irgendwelche Sachen entdeckt oder sccannt, die ich dann nicht entdecken kann.
 
Da er nur ein Squadmember übernähme kann man dass problemlos unterbinden
 
Wie soll man das unterbinden? Im Chat sagen "bitte mach nix, steh nur rum und hilf mir nur, wenn geballert wird."? ^^ Na da hat der Kollege sicher sehr viel Spaß. ^^
 
Jetzt stellste dich abdichtlich doof oder ;)

Scannen usw kann nur der Pathfinder, bei KI Squads hast du ja auch keine Sorge dass sie dir was wegschnappen der einzige unterschied wäre halt dass eon Spieler die Figur lenkt d.h. nicht dass sie mehr “Rechte“ hat.
 
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