Ok ich wusste gar nicht das es Bezahl-DLCs für Minecraft gibt.
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Pieces Of The Pay-To-Win Pie
For a long time, some Minecraft players have been making significant amounts of money by running servers that charge people for items and other features. The player-vs.-player server KoonKraft, for example, sells in-game weapons for up to $475. Another large Minecraft network, Hypixel, charges up to $150 for VIP passes that give players access to their extra features.
Earlier this year, a small controversy erupted in the Minecraft community when Mojang representatives spoke up about how players technically aren't allowed to charge for gameplay features, even on heavily-modded servers. The controversy fizzled, however, when Mojang showed no signs that they would actually enforce the rule and go after those big servers.1
You'd better believe that's going to change.
With Microsoft in charge, it's hard to picture Minecraft remaining the wild west it is today. To speculate a little bit… I imagine that any server that charges money—whether it's for cool items, aesthetic upgrades, or even just basic access—will inevitably have to pay a healthy chunk to the giant corporation that now runs things. So-called "pay-to-win" servers could become pay-Microsoft-to-win. It seems likely that Microsoft will either take control of these servers entirely, replace them, or charge very hefty fees for the privilege of running them.
If Microsoft does stick their hands in the Minecraft server pie, it's hard to predict how regular fans will be affected. On one hand, Microsoft's intervention could stop some of the shadier servers from inflating their own economies and manipulating players into spending hundreds of dollars just to get ahead of one another. On the other hand, Microsoft could wind up facilitating and encouraging even more of these pay-to-win servers in a gamer-unfriendly way....
Warum glaubst du schließt MS z.B. Ensemble Studios, aber nicht Rare? Seit 12 Jahren hält MS an Rare fest, wo und wieso sollte das ein Flop Geschäft sein? Auch jede Wette Kinect Sports 1/2 und deren Arbeit an der XBOX360 werden deren erfolgreichste Projekte gewesen sein.
Warum glaubst du schließt MS z.B. Ensemble Studios, aber nicht Rare? Seit 12 Jahren hält MS an Rare fest, wo und wieso sollte das ein Flop Geschäft sein? Auch jede Wette Kinect Sports 1/2 und deren Arbeit an der XBOX360 werden deren erfolgreichste Projekte gewesen sein.
Für 2,5 Milliarden hätte man sicherlich richtig gute Entwickler oder Studios bekommen. Stattdessen kauft man ein Indie Studio, dass gerade mal ein erfolgreichen Titel vorweisen kann und dieser Titel ist bereits erhältlich und zwar für sämtliche Plattformen. Es geht um das Verhältnis und da sind 2,5 Milliarden einfach überzogen. Und Rare ist eine traurige Geschichte für sich.
MS ist egal, was die bei Mojang noch leisten könnten. Es geht denen doch nicht um gute Entwickler und tolle Spiele. MS wollen einfach nur die Markenrechte an Minecraft, die vermutlich wirklich so wertvoll sind, wie wir es kaum abschätzen können.
In der Klasse meines Neffen zocken die alle zusammen wie blöd Minecraft. 14-jährige, die sich verabreden um zusammen Minen zu plündern. Typen wie Gronkh haben tausend Videos darüber gemacht, die sich Millionen Leute anschauen. Das ist ähnlich beliebt und bekannt wie früher Pokemon zu meiner Schulzeit. Nur hat Mojang da eigentlich noch ziemlich wenig draus gemacht. Ein Spiel, ein paar Lizenzen. Das wird sich jetzt ändern. MS wird die Marke melken, wie Rovio die nervigen Angry Birds melkt. Bald werden wir in Minecraft ersaufen. Überall Merchandise, Spielzeug, Smartphone-Spiele, vielleicht eine Serie, etc.