Nintendo rockt Amerika

Maddin

Bekanntes Gesicht
Mitglied seit
17.01.2003
Beiträge
601
Reaktionspunkte
0
December 02, 2003 08:36 AM US Eastern Timezone

Nintendo GameCube Hits No. 1; Combines with Game Boy Advance to Sell More Than 1 Million Systems During Thanksgiving Week


Nintendo eats up the competition this holiday season.

REDMOND, Wash.--(BUSINESS WIRE)--Dec. 2, 2003--After rocketing up the charts the past several weeks, the Nintendo GameCube(TM) has now reached No. 1 -- it''s America''s top-selling home video game console, according to direct sales data from the nation''s leading retailers.

Nintendo GameCube sold more than half a million systems to consumers during Thanksgiving week, easily surpassing its console competitors. Among all game devices, it trailed only Nintendo''s portable Game Boy(R) Advance, which sold almost 600,000 units to U.S. buyers during the week.


"All along, our business plan for this year was to maximize consumer interest and sales during the fourth quarter," says George Harrison, Nintendo of America''s senior vice president of marketing and corporate communications. "But frankly, we''re overwhelmed by how successful we''ve been. Our price cut of Nintendo GameCube has ignited sales to the degree that it may turn out to be the best-selling console for the entire month of November. We''re tracking to sell more systems in the last eight weeks of the year than we did in the previous 10 months combined."

Nintendo GameCube went from No. 3 to No. 1 in just two months, evidence that the Sept. 25 price drop to an MSRP of $99.99 and the hot new games were just what the public wanted. The library of games available for Nintendo GameCube now stands at more than 320, including America''s current hottest game, Mario Kart(R): Double Dash(TM) exclusively for Nintendo GameCube, role-playing and sports games, Pokemon titles for younger players and action and racing games for adults.

Numerous new and upcoming releases that will keep the momentum going include 1080(R): Avalanche, a shred-''em-up snowboarding game; Mario Party(R) 5, the ultimate party game; F-Zero(R) GX, the fastest racing game on the market; Mario Golf(TM): Toadstool Tour, a golf game that appeals equally to novices and experts; Pokemon Channel(TM), the first-ever Pokemon game available for Nintendo GameCube; and Final Fantasy(R): Crystal Chronicles(TM), an upcoming role-playing game that continues the hit franchise.

The worldwide leader and innovator in the creation of interactive entertainment, Nintendo Co., Ltd., of Kyoto, Japan, manufactures and markets hardware and software for its popular home and portable video game systems. Each year, hundreds of all-new titles for the best-selling Game Boy(R) Advance and Nintendo GameCube(TM) systems extend Nintendo''s vast game library and continue the tradition of delivering a rich, diverse mix of quality video games for players of all ages. Since the release of its first home video game system in 1983, Nintendo has sold more than 1.8 billion video games globally, creating enduring industry icons such as Mario(TM) and Donkey Kong(R) and launching popular culture franchise phenomena such as Metroid(TM), Zelda(TM) and Pokemon(R). A wholly owned subsidiary, Nintendo of America Inc., based in Redmond, Wash., serves as headquarters for Nintendo''s operations in the Western Hemisphere.

For more information about Nintendo, visit the company''s Web sites at either www.nintendo.com or press.nintendo.com. Please note that press.nintendo.com is a password-protected site; to receive a password, contact Julia Roether at 213-623-4200, ext. 783.

Quelle:businesswire.com



:mosh: :mosh: :mosh:
 
Es freut mich für Nintendo, dass sie so frohen Mutes sind. Viele Analysten warnen aber vor übertriebenem Optimismus, denn die installierte Hardwarebasis lässt nach wie vor zu Wünschen übrig und die Frage, wieviel Nintendo an dem Billigcube noch verdient, wurde ebenfalls noch nicht beantwortet. Dazu kommt der fehlende Online-Support und die schwache Unterstützung der Dritthersteller. Mich persönlich irritiert auch das ständige Gequatsche um den Gamcube-Nachfolger (N5?) und das gleichzeitige Fehlen wirklicher Spitzentitel in der Pipeline, da Big N. anscheinend schon viel vom hauseigenen Pulver verschossen hat. Für den Gamecube spricht allerdings das sichere Medium, was ihnen Raubkopierer fast gänzlich vom Hals hält.

Den größten Fehler den Nintendo jetzt machen kann, ist meiner Meinung nach ein zu früher Start der Nachfolgekonsole. Die sollen sich lieber um einen Online-Zugang kümmern und sich etwas Lustiges für den Gamecube einfallen lassen, wie Sony das EyeToy.

8) Pitlobster
 
@Pit

Donkey Konga sagt dir aber schon was oder? ;) :bigsmile:

Ansonsten hast völlig recht, schade dass es erst jetzt wieder läuft, aber naja was soll man sagen? Nintendo hat einfach zuviele Fehler gemacht und nun verdienen sie, trotz des momentan enormen Absatzes, sicher ned das totale Vermögen mit dem Cube. Dennoch ist das schon mal ein großer Erfolg und man kann nur hoffen, dass er so lange wie möglich anhalten wird. Bin sehr gespannt was Nintendo nun in Sachen Nachfolger oder auch allgemein vor hat. Ich hoffe nur, dass sie keine weiteren Fehler machen, denn auf ein Gaming-Bizz ohne Big-N hab ich wirklich keinen Bock! :knockout:
 
Naja, ich hoffe nun einfach mal, dass es weiterhin einige wirklich große Hits, so richtige Spielekaracher geben wird. Dafür muss sich aber nicht nur Nintendo mal hinsetzen und die Käöpfe rauchen lassen, auch die Dritthersteller müssen ihren Teil dazu beitragen. Zwickmühle, da auch hier Nintendo selber sich um die Dritthersteller bemühen muss. Für mich gesehen würd eich sagen, dass im nächtsen Jahr zuwenige echte Kracher angekündigt sind. Hier muss sich auf alle Fälle was machen.

PS: In der aktuellen Ausgabe der N-Zone sprechen die Mario Kart Entwickler mal wieder über Online. Hab das bisher zwar nur überflogen, aber so wie es bei mir rüber kam, gedenkt man in der neuen Mario Kart Generation dann den Onlinemodus einzubauen. Aber warum hat man es nicht schon jetzt gemacht!?

Ansonsten Glückwünsche an Nintendo, hoffentlich lernt ihr aus euren Fehlern und hoffentlicht verfallt ihr nicht einem falschen Glauben, nur weil derzeit der Cube sich akzeptabel verkauft! Nintendo MUSS am Ball bleiben, ansonsten bringt der derzeitige Aufschwung rein gar nicht!
 
@pit
ich glaub das mitm online Zugang wird 8leidr) Nichts!
Nintendo will erst über online gaming nachdenken wenn es wriklich daraus Profit zu machen gilt!
 
Zurück